Daruker kupa 1/2 jury szemmel

Hozzászólások száma: 10 db
#11. Szerző: K I - 2007.08.06. 18:21
Készülodés, új zászlók, új zászlótartó állvány, az átszállítás pénteken délután, minden rendben levonek látszik.
Szombat reggel 8.00. indulás a helyszínre.motorosok vízbre tevése, tankok feltöltése, bólyák stb cipelése, eroméro kb. 0,5 tonna. Motorok beindítása. Természetesen nem indul. Gyertyakulcs, segítség, kinlódás, hahh, beindult. Ez a nagyobbikmotor. A kisebbik a nagy teknore kerül, berakás, rángatás, 25-re beindul. Eroméro 0,7 tonna.Bepakolás a gyorsabb motorosba, írány pályakítuzés. Szélero4-5, iránya É-ÉNy.Uszályok járnak, marad a déli öböl. Megvárjuk, mig az uszály a sziget mellett elhalad, a krajcot úgy rakjuk le, hogy az útvonalba ne essen, stb. Ki partra: jelentés, pálya kész. Instrukció, a zsürihajó álljon a rajthoz. Zászlótartó rögzítése, kötél már nincs, valami spannerrel kikötöm, indulás rajtvonalhoz, ido :10.20. Rajtbólya lerakás, célvonalba állás.
Észlelem, hogy egy gyors motoros a krajcbólyát felszedi. Integetés, ordibálás, (széllel szemben..),a brigantik a többi bólyát is felszedik, elmennek. Motort indítom, nem indul.
Vérnyomás 200. 25-re beindul. A partra ki, közben találkozás a bólyásokkal.Ök csak jót akartak-mondják. Visszarakják a bólyákat, csak rosszabb helyekre. Mindegy , indítsunk, mert közben már 1/2 12. Beül hozzám egy fiatalember. most lát eloször vitorlásversenyt.Ehhez képest sokat segít. De vajjon hol van az igért segítség? vagy nem is segítség, O lenne a rendezo ,én a segítség. De nincs. Mindegy. 2 futam lemegy.
A második már igen jó rajtot csinál. Szélero 5-6 ,iránya északira fordul. Közben csúszkálunk. horgony nem fog. Második végén ,vihar közeledvén, meg pályarendezés miatt szünet. Motor 25-re beindul. Az eros szélben ki tudunk evickélni a partra. Vérnyomás 140, eroméro 1t.
D.u. rajtido 1/2 4-kor. Pályarendezéés, felállás 15.20-kor halasztás zászló bevonva, 25-kor kalóz figyelmezteto. Vizen kb 6 hajó. 30-kor rajt. A szélero, mely délután csöndesedett, ismét 6-ra vált, az eros szélben nem tudunk horgonyt vetni, 3-szori próbálkozás után, belátva, hogy nem tudunk célvonalat csinálni, lelojük a futamot, de ezek nem hallják, mert az idoközben negszólaló (ho megszólaló,-hol nem) kürtöt sem hallják,csak befutáskor látják a zászlót. Nagy a felháborodás. Értheto. Ujabb rajtkisérletnél nem szól a kürt, nem indul a motor nem fog a horgony, hagyjuk abba. A szél az úr.
A parton megkapom az Ultimátumot: ha holnap is megpróbálok versenyt rendezni, X,Y, stb nem indulnak el, sot rögtön hazamennek.Ezenkívül jövore el sem jönnek.
Döntés: a hazai vitorlásélet fejlesztése azt az áldozatot kívánja, hogy ne legyek zsüri, megteszem. Ende.
Köszönetnyilvánítás: Ezútom mondok köszönetet SZ.Á. Úrnak, hogy lehetové tette vasárnap rengeteg teendom közül sok elintézését.
Bocsánatkérés: Ezúton kérek bocsánatot Mohos Gábortól, amiért a 3-ik futamot nem sikerült befuttatnom, ezáltal egy jó helyezéstol esett el.
#11. Szerző: Ádám - 2007.08.07. 09:14 Előzmény: (#11.) K I
Kedves K.I.!

Felteszem, hogy rám gondoltál az Sz.Á. úr néven, csak ezért válaszolok néhány szót. Felteszem, hogy talán a rendezésen belül volt némi kommunikációs zavar, ami a valós vagy vélt sérelmekhez vezethetett. Ennek elbírálása nem az én dolgom, de a korábbi évek tapasztalata alapján éppen Mályi kezdeményezésre kért fel a klub Ferto-tavi segítséget, aki egy Magyar Bajnokságot sikeresen rendezett meg. Sajnálom, hogy a jó szándék úgy tunik, visszájára fordult.
Mindnyájan szabadidonkbol jöttük Hejokeresztúrra, és soha nem vettük véresen komolyan a versenyt, mert a jó társaság mindent pótolt. Verseny alatt, után sok minden elhangzik, de azért célszeru lenne, foleg ha esetleg sérto valakire nézve, utánajárni a dolognak. Egyébként nem szokásunk (itt most a teljes kalózos csapatra gondolok) megsérteni a házigazdákat azzal, hogy otthagyjuk a versenyt vagy azzal fenyegezozünk, hogy többet nem jövünk el.

Ugyanakkor azonban a versenyrendezonek (vezetonek) is el kellene gondolgoznia, hogy mindent jól csinált-e. Szegény Mohitól elnézést kértél, ami nagyon szép, a többiektol azonban nem, pedig többen is végig vitorláztuk a 6-os szélben az érvénytelenített futamot. A probléma nem is ezzel volt, hanem azzal hogy amikor befutottunk,, már fent volt az elokészíto zászló, azaz kb. 4 percünk volt arra, hogy idot vegyünk, rajtvonalat nézzünk és kipihenjük a futam fáradalmait. Azt hiszem, ez volt egy kicsit sok. Nem csak a versenyrendezo, a versenyzo is csak ember.

Én a valós vagy vélt sérelmeidért elnézést kérek; természetesen jövore is jövünk, ha addig még élek.

Üdvözlettel: SZ.Á. (úr)
#11. Szerző: Zsóti (HUN 91) - 2007.08.07. 09:55 Előzmény: (#11.) K I
Kedves Pista bácsi, és mindenki

megértem a keseru hangvételt és nagyon sajnálom, azt ami történt, és ahogy történt. Gondolom, azt viszont Te is megérted, hogy a versenyzok oldaláról-szemszögébol, mindaz amit leírtál, teljesen másképp látszik és éppen ezért az o felháborodásuk is értheto. Leszögezném tehát, hogy semmiképpen sem érdemes most bármilyen, a jövore vonatkozó döntést hozni, foleg olyat, amit késobb esetleg bárki megbánhat.

Kicsit általánosabban irnék a problémákról - legalábbis azokról, amik bennem fogalmazódtak meg.

Pont most beszéltük Nyestivel, hogy talán már optimistes korom óta járok le Mályiba, illetve az utóbbi idoben Hejokeresztúrra is. Ez nem kevés ido, kb. 25 év. Mályi, pontosabban az ottani telep azóta szinte semmit sem változott. Ez nem baj, hiszen magának az ottani versenyeknek a hangulatát pont ez, és az ottani társaság kedvessége, vendégszeretete adja meg. Némely tekintetben azonban igenis szükség lett volna változásra-változtatásra, ami most világosan ki is derült.

Az Osztályszövetség annak idején oly módon kívánta támogatni a kis tavakon a kalózos életet, hogy bizonyos versenyekhez magasabb faktort rendelt. Így természetesen sokkal több kalózos látogatott ide, és a Daruker Kupa egy igen rangos és elismert verseny lett. Eleinte a versenyeket a Mályi tavon rendezték, amelynek a sajátos hangulatához hozzátartoztak a tetszoleges idopontban rendezett futamok, a hungarocell-lapokból összeállított, szinte láthatatlan bólyák, a vasúti sínból kialakított kolomp stb. Elso komoly lépésként Szabados Péter ajándékozott három darab narancssárga muanyag bóját, talán még a 90-es évek közepén, amelyek mind a mai napig használatban vannak.

Nemsokára óriási lehetoség nyílt a kalózosok számára a hejokeresztúri tó megnyitásával. Hacsak lehetetett itt rendezték a Daruker-kupát, ebbe legfeljebb az eso szólhatott bele, mivel ilyenkor a tó megközelíthetetlen volt a sár miatt.

Jobb tó - komolyabb rendezés. Ez volt az elgondolásom, de valójában nem így volt. Eleinte ez nem okozott problémát, de mostanra valami megváltozott. Már annak idején is azt mondtam, hogy inkább szedjenek nevezési díjat és azt áldozzák a versenyre, mint saját zsebbol, társadalmi munkában oldják meg a dolgot. Bizonyos versenyeknél ez megy, más versenyeknél nem. A Daruker kupa tipikusan az utóbbi kategóriába tartozik.

Örömmel tapasztaltam, hogy idén végre több motoros volt, így simán lehetett volna pályát módosítani, anélkül, hogy a zsurihajó mozgott volna, de valami miatt mégsem muködött a dolog. Úgy látszik, hogy nem volt meg a kello összhang a rendezok között. Ez baj.

További problémák például:
- rajtidopont: jópofa dolog az, hogy akkor rendezünk futamot amikor indenki leér a tóra, de szerintem már nem annyira vicces. Semmi kifogásom azellen, hogy mondjuk 12-kor legyen rajt, de akkor ténylegesen tartsuk be az idopontot. Higgyétek el, egyszer kellene csak szigorúan venni, és mondjuk egy olyan futamot végigvinni, ahol csak a mezony 30 %-a ért oda: mindjárt mindenki betartaná az idopontot, akinek tényleg fontos a verseny. Hogy csak nagyon lassan lehet lerakni a hajókat? Kit érdekel? Mindenki érjen oda úgy, hogy idoben vízre menjen. Személy szerint pl. nagyon sajnáltam Nyestiéket és Ovisékat, akik komolyan vették a 1/2 11-es rajtidoponot, így kb 2 órán keresztül csalinkáztak a tavon, mielott a rajtot ellotték volna.

- hangjelzések: elnézést a kritikáért, de a zsurihajón lévo duda sokmindenre jó, csak versenycélra nem. Eloször is kellene egy rendes rajtpisztoly, amit Hajdú Lacival egyeztetve ezennel felajánlunk a kalózosoknak, hogy a jövo évi versenyen már rendes lövésre induljon a rajt, és a futamelsoknek is jusson a jóból. Nem beszélve arról, hogy egy lövést azok is meghallanak, akik esetleg távolabb, a szélárnyékban várják az új rajtot, és a lövést hallván oda is tudnak érni megfelelo idoben, vagy éppen egyesek nem vizótorláznak végig egy érvénytelenített futamot. Dudaként - amint már annyiszor - most is azt javaslom, hogy egy sima surített levegos eldobható kürtöt szerezzünk be ilyen versenyekre, ez nem lehet több pár ezer forintnál, ha kell, ezt is hozok.

- zászlójelzések: a zászlójelzéseket megfelelo módon és idoben kéne alkalmazni. Itt konkrétan arra gondolok, hogy ötperceskor csak az osztálylobogó legyen fenn, 4 perckor kerüljön fel az egyperces szabályt jelzo zászló (amit egyébként néha idoben húztak le, de fel sosem), a befutót jelzo kék lobogó ne legyen fent a második kreuzban, mert a versenyzo nem tudja, hogy most tényleg befutó van-e vagy csak azért húzták fel, hogy késobb ne felejtodjön el, stb.

Szükség lenne továbbá a korai rajtok figyelésére is.

Természetesen nagyra értékelem mindenkinek a munkáját, aki részt vesz a verseny rendezésében és szervezésében, tudom, hogy nem egyszeru munka, most sem szóltam senkienk egy rossz szót sem. Úgy gondolom azonban, hogy ha a fentiekre figyelnénk, senki sem távozna esetlegesen rossz szájízzel Mályiból.

Üdv. Zsolt (HUN 91)
#11. Szerző: Kámán Tamás - 2007.08.07. 17:08
Kedves K.I.

Mi is elég közeli nézoi voltunk ennek az érdekesen elrajtoltatott futamnak, ugyanis lekéstük a rajtot!
Ezért természetesen nem is hibáztatunk senkit, mert késon indultunk el.DE! A hajólerakási körülmények olyanok voltak, hogy a hajónkat éppen géleznünk kell, mert a sójához verte a szél (annak ellenére, hogy ketten tartottuk) és lepattant a müínyag a tükrön!Errol megint senki nem tehet, de ha ilyen nehezek a körülmények akkor legalább legyünk következetesek!!!!
Reggel, amint le tetszett irni kedves K.I. (magazás azért, mert éloben is magázódunk) 90 perccelk a megadott rajtido után rajtoltunk, az nem azért volt, mert a Fertoi segítség elrontotta a pályát, hanem azért, mert nem volt ott az összes helyi és nem helyi versenyzo.
Más nevében nem nyilatkozok, de amit én hallottam a parton az az volt, hogy még a Hajóskapitánnyal is megbeszélték a soproni segítok, hogy oda tehessék a kreuzbóját!

Térjünk át a futamokra!

1. Futam:
Jó szél,m jól kituzött pálya, nem 100%-os rajtvonal, de egészében egy jó futam!
2. Futam:Egy takkos kreuz végig, rossz rajtvonal, összességében egy lófuttatás volt sajnos!

Ismét nem kritizálás, mert lehet, hogy én sem csinálnám jobban, de a pályát lehet módosítani is!!!

3. Futam:
Sajnos rá kell cáfoljak a leírtakra!!!A rajt úgy lett el"dudálva", hogy mozgott a zsurihajó. Mi, amint már írtam lekéstük, de ahelyett hogy megkerülhettük volna a zsurit, az sodródott lefelé és kb. 100 méterrel többett kellett vitorláznunk!!!Ez nem kevés, ha a mezony már 30 másodperce elrajtolt. Ezután a zsurihajó elindult szélell szembe, aminek az lett az eredménye, hogy 250 méter után sem tudtunk elrajtolni, és ennek pedig a kiállás a futamból!!!
Szerintem rajtam kívül van legalább 3 hajó, aki bizonyítani tudná, hogy az érvénytelenítés nem egyszerre rajt után történt, sot csak a befutáskor, és sajnos ahogyan Ádám írta, akkor is hibásan!

Személy szerint csak két dolog bántott, mégpedig a következetesség hiány, és hogy a vitorláinkat a semmiért amortizáltuk(volt aki a hajóját is sajnos)!!

Bántani senkit nem szerettem volna remélem nem is tettem, ha mégés akkor elnézést kérek!

U.i.:Gratulálok minden résztvevonek, hogy ilyen keményen birta a nagy szelet és Szentpéteri Zsoltinak és Hajdu Lacinak a hibátlan versenyzéshez!

Üdvözlettel
Tomi (HUN-681)
#11. Szerző: Ádám - 2007.08.08. 08:55
Én azt hiszem, kár tovább ragozni a dolgot; emlékezzünk arra, ami jó volt a versenyben, hiszen azért versenyeztünk is (például az érvénytelenített futamban a 4 hajó között soha nem volt 30 m-nél nagyobb távolság), és a társaság, mint mindig, kiváló volt.

Sajnos, a vizen történtek olyan hibák, amelyek a Mályi-tavon fel sem tunnek, csak akkor jönnek elo, amikor nagyobb a mezony. Akkor, amikor nagyon örvendetes, hogy a sikló csapat szépen gyarapszik és fejlodik, amely remélhetoleg a kalózok számát is növeli késobb, a helyiek érdeke is, hogy a versenyrendezés, még ha úgyis mindenki tudja, mi fog következni, megfelelne a versenyszabályoknak és versenyutasításoknak. Remélhetoleg a fiatalok más, nagyobb tavakra is rövidesen eljutnak, és nagy hátrány számukra, ha ott állnak, mint Bálám szamara, amikor felhúznak egy zászlót a zsürihajóra amirol fogalmuk sincsen, mit jelent.

Nagyon javaslom, és szívesen segítek is, hogy akár mindenki számára egy gyorstalpaló tanfolyamot rendezzetek, ezenkívül a Szövetség évente tart versenybírói és rendezoi tanfolyamot, amelyen javasolt a részvétel. Lajos bácsi, szerintem ez is lehetne egy olyan segítség a megyei szövetségnek, amit igénybe kellene venni.

Én úgy kerültem az egész vitába, mint Pilátus a Krédóba. Bár lehet, hogy cak nem tudtam róla, de nem éreztem magam olyan embernek, aki ultimátumokat hirdet. Ha ilyen vagyok, elnézést kérek. De azért nem szeretném, ha veszekedés lenne a vége ennek a szép hétvégének. Jövore majd újra megpróbáljuk. Tegyünk érte mindnyájan. Én például felajánlok egy legalább 20 kg-os horgonyt, kétszer vízmélység plusz 10, azaz kb. 50 méter kötéllel.

További jó versenyzést kívánok mindnyájatoknak: Ádám
#11. Szerző: Kámán Jutka - 2007.08.08. 21:33 Előzmény: (#11.) Ádám
Kedves Szervezok!

Szeretnék néhány szót parton állóként szólni. Úgy gondolom mikor valaki a zsuriben ül nagyon sok "támadásnak " van kitéve. Természetesen ez mindig pillanatnyi és átmeneti állapot. Hibát, hibákat mindenki követ el, azt az ember elismeri, majd elfelejti az afférokat. Jómagam is ültem szurihajón tapasztaltam már sok mindent, ezért bátorkodtam bizony oszintén elmondani a parton véleményemet. Szemtol szemben elmondani jobbnak tartom, mint bárkinek a háta mögött. Egyébként azért a fejlodés elindult és reméljük évrol évre konfliktus mentesebb lesz. Gondolok itt, például a versenykiírásra, ami már a verseny elott olvasható volt.
Na lássuk, ami miatt a versenyzok és családtagjaik szeretik ezt a tavat és természetesen a családias társaságot.
Csodálatos szombat esti gulyásparty, egy kis "könnyíto" pálinka, borozgatás, az elmaradhatatlan Csillag Györgyi által "szponzorált" tánc, na meg persze Papp Tibi 50. születésnapja (megegyeztünk, hogy Tibi minden éven 50 éves lesz), amely tortaevést eredményezett.
Sajnálhatják akik ezt a csodálatos estét kihagyták. Egyszóval köszönet mindenért szépért, jóért és még azért is ami nem sikerült, mert tanulni és változtatni csak úgy lehet, ha tudjuk mi a hiba.

Mindenkinek kívánok JÓ SZELET a további versenyekre!

Kámán Jutka
#11. Szerző: K I - 2007.08.09. 15:33 Előzmény: (#11.) Kámán Jutka
Köszönet a hozzászólásokért.
Sok tanulság levonható belolük, és külön köszönet a beigért rajtpisztolyért és horgonyért.
Pár mondatban válaszolnék a válaszokra.
Kedves Zsóti (HUN91) igen használható kritikát írsz, szinte mindennel egyetértek, kivéve a 10.30-as rajtidopontot. Ez az ominózus bólyafelszedés, általam brigantinak nevezett, de segítoknek is hivhatjuk akciója miatt nem lehetett tartani. Ez egyben válasz Kámán Tamásnak is, aki azt írja hogy amiatt volt 90 perc késés, mert a helyi versenyzok nem áltak fel.
Ugyanígy a du-i 1/2 4-es rajtot is másodpercre tartottuk.
Ennél viszont az a helyzet állt elo, hogy a hajót nem tudtuk lehorgonyozni.Háromszori sikertelen próbálkozás után, mivel a célvonal sem volt biztosítható, érvényteleníteni kellett a futamot.
L. Szabálykönyv 32. (e) és (a) is.
Még egy pár mondat a segítségrol.
Senki sem örült volna jobban nálam, ha van a zsurihajóban egy kipróbált, tapasztalt sporttárs. Hogy ez mért nem következett be, nem tudom. Hogy ki lett volna az illeto, arra is csak tippelni tudoik, személyesen megismerni nem volt szerencsém.
Én úgy látom a dolgot, ha valaki versenybíró , és segítségre vállalkozik, ismernie kell a versenykiírást, amiben benne volt, hogy a verseny rendezoje Misley József. Látnia kellett azt is, hogy a felszedett bólya egy kituzött pálya része. Továbbá azt is látnia kellett, hogy egy tekno , a hátán különféle zászlókkal a rajt felé mozog. Mindezek alapján egyeztetni kellett voln a rendezovel, vagy esetleg beülni a zsürihajóba.
Igazán sajnálom a történteket, ezt is csak azért írtam le, hogy legközelebb ilyen már ne forduljon elo.
A versenybírói tanfolyam ötlete kíváló , minden bizonnyal lesz rá jelentkezo a Justitia VSE-bol is.
Üdvözlet minden sporttársnak, a következokre jó (jobb) versenyeket, jó szelet kivánok. KI
#11. Szerző: H. Gábor - 2007.08.09. 20:05 Előzmény: (#11.) K I
Itt az ido, hogy én is (az egyik briganti) hozzászóljak.
Kezdem azzal, hogy erre a hétvégére rengeteg tennivaló volt betervezve otthon, de engedve Lajos Bácsi és Demjén Sanyi kérésének, elmentünk Mályiba a verseny lebonyolításában segédkezni, legalábbis mi azt hittük.
Mivel olyan gyakran nem jártam Nálatok, ezért nekem fogalmam sem volt, hogy ki mellé fogok beülni a zsurihajóba. A "teknoben" lévo zsinórpadra többedmagammal kötöztük fel a zászlókat, majd az volt a kérés, hogy lehetoleg a tó felso felén tuzzünk ki egy pályát, és utána a zsuri munkáját segítsük. Mire kaptunk egy motorost, sem a bóják, sem pedig a zsurihajó nem volt sehol. Ezért aztán nekivágtunk megkeresni, és összeszedni a bójákat, majd kituzni a pályát. A kreutzbóját igyekeztünk úgy elhelyezni, hogy a hajóforgalmat ne akadályozzuk. Szerencsénkre pont két uszály keresztezésekor voltunk fent, és az uszály kormányosával egyeztettük, hogy meddig nem zavarunk. Így egy 550 méteres kreutz szakaszt tudtunk kituzni. Hozzáteszem, hogy az alsó részen ugyanez 600 méter volt.
Miután le lettünk baltázva (vasárnap békességben tisztáztuk a történteket), visszatettük az eredeti helyére a pályát annyi változással, hogy a jobbköröst áttuztük balkörösre. Ezt követoen kimentünk a partra, és amit nem tudtunk megtenni pénteken, azt megtettük most, azaz elmentünk Miskolc-Tapolcára pancsolni. Hogy nem jöttünk haza, illetve nem mentünk át Agárdra, az Lajos Bácsinak köszönheto. Félreértés ne essék, semminemu sértodés nem volt, csupán nem akartuk, hogy miattunk klubbon belül feszültségek legyenek.
Az este szuper volt, utólag bántuk is volna, ha kihagyjuk. Köztudott, hogy én messze kerülöm a táncparkettet, de a finom pálinkák, és Györgyi jókedve megtette hatását. TÁNCOLTAM. Hozzáteszem, hogy a vége felé már a Fertos gárda többségben volt, uraltuk a terepet.
Vasárnap reggel 9,30-kor akartunk rajtot csinálni, de az a szél közbeszólt. Így sajnos Pista Bácsival sem volt szerencsém összeismerkedni. Sebaj majd jövore.
Mégegyszer szeretném megköszönni vendégszereteteket, a szombat estét, és ígérem, hogy jövore, ha le tudom nyúlni a gyerekek hajóját (akkor is ha nem), mindenképpen megyünk.

Sziasztok
#11. Szerző: M 666 - 2007.08.13. 12:57
Tisztelt Sportársak!
Elnézést kérek a helyiek nevében is, amiért így sikerült ez a verseny. Én is ugyan olyan szenvedo alanya voltam mint sokan mások. Én ennek ellenére élveztem a versenyt, mert nem mindig versenyezhet az ember nagy nevekkel és talaán azért is, mert a mezonyben csak az én hajóm volt fa. Mint "helyi" vitorlás szeretném elmondani, hogy nem minden "helyi" versenyzo érkezett a rajhoz késon. Én sem örülök annak, hogy a szél miatt a verseny így alakult, ez van. Remélem jövore jobban sikerul a lebonyolítás. Szeretettel várunk mindenkit.
#11. Szerző: Ádám - 2007.08.13. 13:22 Előzmény: (#11.) M 666
Kedves M666 (sajnos nem mutatkoztunk be egymásnak)!

Egy pillanatra sem kell elnézést kérned; éppen az a célunk, hogy egyre jobbak legyenek a körülmények. Ilyen szélben még a tengeren is nehéz a hajókat lerakni vízre, egyébként meg hibák mindenhol elofordulnak. Hidd el, hogy mi is élveztük a versenyt, egyben gratulálok, hogy a szereléseddel ilyen jól helyt álltál. Jövore biztosan sokkal jobban fog menni.

Biztos, hogy jövore is találkozunk.

Üdvözlettel: HUN9

« Vissza a témákhoz
  • SBGK Szabadalmi és Ügyvédi Irodák
  • FESTINA
  • VM Sails
  • UT-Expert
  • GlobeNet Zrt.
  • Jammertal Borbirtok
  • GanzHydro Kft.
  • Expert Társaságok Miskolc
  • fps webügynökség
  • microware Hungary Kft.
  • Fiktív Pub
  • Zappa Caffe
  • Fertő tavi Vitorlázó Egyesület
  • SAILING.HU
  • Plasticor
  • Caffe Burning
  • www.asevsc.hu
  • Acer webáruház
  • Hirschler Glas Kft.
  • Balatonfüredi Yacht Club
  • ISH Informatika Kft.