Ádám levele: Kalóz - CSAK Flottabajnokság????

Hozzászólások száma: 30 db
#31. Szerző: Szabolcs - 2008.07.03. 09:40
Hát döbbenet lenne, már csak a létszámunk miatt is..
Érvek azon kívűl, hogy sokan vagyunk: Honlapunk kora (első osztályhonlap (ha jól emlékszem első verziója 96ban készült)..., látogatottsága..
az elnökség tagjai közül is a többség kalózozott.
Nem olyan egyszerű kalóz bajnokságot nyerni, vagy akár dobogóra kerülni.
A Bajnokok Bajnokságán 2004ben Bencével Olcsi mögött másodikok lettünk Scoltz 22ben....
Most több nem jut eszembe, de ötletindítónak talán elég.
#31. Szerző: Tárkány Szűcs Zsolt - 2008.07.03. 14:27
Szerintem jó érv, hogy talán a legnépesebb onedesign (?) schwertes osztály, ahol nemre és korra való tekintet nélkül gyakorlatilag bárki versenyezhet (nem lehet elég korán kezdeni, és nem lehet kiöregedni belőle).
Népes csapatunk összetartó.
A Kalóz gyakorlatilag bármelyik vízünkön jól használható - és használjuk is - minden tóról több egység képviselteti magát, sőt több alkalommal külföldi versenyzők is rajthoz állnak, nem csak a bajnokságunkon.
A Kalóz egy értékálló hajó, sok éves felszereléssel is simán lehet jó eredményeket elérni, ha jó vitorlázó kezébe kerül.
Amellett, hogy remek versenyhajó, kiválóan szolgálja a szabadidősportot is.

Hozzáteszem, hogy valamilyen szinten egyetértek a szövi elképzelésével, de nem feltétlenül az ISAF international és recognized osztályaihoz kellene kötni a bajnoki címek számát.
Mindenképpen figyelembe kellene venni az osztályokban igazolt versenyzők és hajók számát is, illetve valami olyasmire is szükség lenne, hogy olyan osztályokban rendezzenek bajnokságot, ahol egy meghatározott számú, megfelelő létszámmal abszolvált versenyt, ill. ranglistaversenyt is rendeznek az adott évben. A Kalóz pedig ilyen.

Persze ez nem segít az olimpiai osztályok és általában a kishajós osztályok - tisztelet a kivételnek - elnéptelenedésében.
Valahogy úgy kéne a nagyhajót népszerűsíteni, hogy az ne a kishajók helyett, hanem mellett működjön.
Szükség lenne több olyan sportegyesületre is, ahol megfelelő felszereléssel tudnák támogatni az ifjúsági kishajós versenysportot (és nem feltétlenül csak az olimpiai osztályokat).
Ennek a médiát is meg kéne nyerni, kezdve a Vitorlázás magazinnal, ami a hazai kishalyós eseményekről szinte be sem számol. (és ez a szövi lapja!) Ha a szövi saját publikációiban is a nagyhajós tavi és tengeri vitorlázással foglalkozik főleg, akkor miről beszélünk?
#31. Szerző: Tárkány Szűcs Zsolt - 2008.07.03. 14:30 Előzmény: (#31.) Tárkány Szűcs Zsolt
...azt szerettem volna írni, hogy nem segít az elnéptelenedés ellen. (nem pedig az elnéptelenedésben)

(T. webmester, jó lenne egy szerkesztő funkció, mint más fórumokon, hogy a hibásan elküldött hozzászólásomon még egy bizonyos ideig tudjak javítani)
#31. Szerző: szabolcs - 2008.07.03. 19:02 Előzmény: (#31.) Tárkány Szűcs Zsolt
Az valóban kiváló érv, hogy mi valamennyi tavunkon tartunk kiemelt ranglista versenyt is!!!
Meg van 5 tó Bajnokság is.
#31. Szerző: Benő - 2008.07.03. 22:45
Megnéztem kik is nyertek tavaly az OB-kon, meglepő hogy mindenfajta sértés nélkül talán 3-4 hajóosztályban van "alcsonyabb" rangú bajnok, legtöbben volt olimpikonok, európa és világbajnoki helyezettek vagy válogatott kerettagok azok vitték el a pálmát akik megtanultak vitorlázni, talán egyiktől sem elvitatható hogy tud vitorlázni. feltételezem hogy 40 50 éves korukra már nem fognak átülni olimpiai osztályba. Akik fiatalok most lehet hogy úgy döntenek hogy osztály csak az a néhány amelyik mehet olimpiára,de ez is változik ugye évről évre. lehet hogy egy 49 es pár év múlva semmire nem lesz jó, vagy akár egy másik sem, a Világ változik, a mai olimpikonok megöregednek és majd nyílván ők is szeretnének még magyar bajnokok lenni, de erre már nem lesz esélyük. nos nem szép így meghálálni a sok erőfeszítést.
A vitorlázásba az a szép hogy pl Elekes Béla bátyánk 70 évesen nyert bajnokságát, senki nem vitatta el tőle sőt ott voltam vastapsot kapott. A pénzeket nem csak az élsport vonzza hanem a tömegsport is. Mondjuk egy 20 éves olimpikon adójának (ami talán nincs is) egy % kb 0 forint. Én személy szerint hozzájárultam a tavalyi több mint két millió forinthoz amit a szövetség kapott és utánpótlásra kell fordítania, de se nem vagyok olimpikon se nem vagyok 20 éves. nos legközelebb lehet hogy majd sokan már inkább a sakk szövetségenk adják..., A futásban is a legnyagyobb sponzori események a városmaratonok világszerte. Apropo az olimpiákon nem is lehet sponzort reklámozni. A kékszalagot tavaly győzikék és csiszár jenők és hasonló sztárok nyerték engem ez sem zavart. Az sem zavar ha Koós Jani vagy Szerednyei Bélák többszörösebb magyar bajnokok mint mi a Szabolccsal együttvéve. mindenki tudja hogy Székely Tonyók, Rauscheberger Miklósok segítették őket oda.

Megoldás tényleg az indulószám lenne de ezzel is elitélnénk amúgy nagyon szép és jó hajókat.

Egyébként megpróbáltam megnézni ki alkotja az OEB de nem találtam hivatalosan embereket a rövidítés mögött.

még utoljára egy ötlet: A betegség okait kell felderíteni és rögtön kezét lábát levágni...
Szerintem nagyobb pénzeket kell az op és serdülő oszályok fejlesztésére adni, vegyük példának a kalóz osztályban egy hajóra jutó újszülöttek számát, a 70-76 közötti korosztálynak éppen 5-6 év múlva leszenek versenyzőkorú gyerekeik akiknek a szüleit ha most elkedvetlenítjük, nem biztos hogy a gyerekeiknek lesz kedvük újra kezdeni. és akkor küldhetjük mi s
is a sakk szövinek a pénzeket....
#31. Szerző: Ádám - 2008.07.04. 10:31 Előzmény: (#31.) Benő
Korábbi jegyzeteim alapján az OÉB tagjai a következők lehetnek: Detre Zsolt, Fináczy György, Fundák György, Hajdu Balázs, Hantó István, Litkey Farkas, Nyári Zsolt, Pomucz Tamás, Ruják István, Sigmond András, Weöres Márti, Wossala György, Bakóczi Kálmán (szülők képv), Sallai Gábor (versenyzők képv.)

Ez a tavaly szeptember végi állapot, azóta nem tudok változásról, bár nem hiszem, hogy Kálmán és Sallai továbbra is tag. Ez az OÉB eredetileg a pekingi kvalifikációra alakult, később azonban nem szűnt meg. Jövő héten kedden tárgyalunk a javaslatról, akkor majd rákérdezek.
#31. Szerző: májó - 2008.07.04. 10:47 Előzmény: (#31.) Szabolcs
Először is bár ezen sorok között furcsán hangozhat, magam részéről támogatom azon kezdeményezést, miszerint az olimpiai hajóosztályok létszámát indokolt lenne felduzzasztani. Gondolom a szövetség részben ezen tettével kívánja a szánalmasra sikerült olimpiai felkészülést feledtetni, hiszen mindössze egy "gyerekünk" szerzett Pekingbe kvótát. Azonban az olimpiai hajószámok növelését nem lehet elérni a magyar bajnoki címek megnyírbálásával. Mire gondolok. Azon versenyzők, akik nagyhajós osztályokban indulnak, jellemzően nem terveznek laseres, finnes, 470-es, ne adj isten 49-es, avagy éppen tornádós versenyzést, felkészülést. Attól, hogy nem adunk bajnoki címet a sudár sport, sudár regatta, scholcz 22-es stb. osztályokban versenyzőknek, még nem lesznek annyira elkeseredve, hogy kényelmes hajóikból egy teljesen kényelmetlen laserba üljenek át csupán azért, hogy újfent magyar bajnoki aspiránsá lépjenek elő. Arról nem is beszélve, hogy ezen versenyzők jó része már túl van számos kishajós élményen és már nem vágyik hasonlókra. Továbbá ne feledjük, hogy az olimpiai hajóosztályokban való vitorlázás általában jelentős fizikai kihívást jelent, amihez a megfelelő kondíciót sok nagyhajós már nem tudja vagy nem akarja megszerezni.

Most vegyük górcső alá a nem olimpiai kishajós osztályok közül számomra jelenleg a legkedvesebbet, a kalózt.

Álláspontom szerint egy ilyen döntésnek - mármint a magyar bajnoki cím elvételének - pozitív hatása az olimpiai hajók számának növelésére (pl. kalózból átülés 49-esbe) közelítene az origóhoz. Miért mondom ezt? Egyrészről ebben az osztályban versenyzők jellemzően már túl vannak az olimpiai hajó osztályok nyújtotta élményeken vagy pedig ezekre valamilyen oknál fogva nem vágynak. Számukra jellemzően két dolog fontos. Egyik a kishajózás nyújtotta vízközeli élmény, másik a mezőnyben vitorlázás. A kalóz osztályban történő versenyzés tökéletesen kielégíti mindkét szempontot, így az itt vitorlázók nem kényszeríthetőek át semmiféle külső beavatkozással, szabálymódosítással más hajóosztály(ok)ba. Bajnoki cím elvonásával ennél az osztálynál egyetlen cél érhető el, mégpedig az, hogy az osztályszövetség maga ellen fordítsa az állítólag általa képviselt tagjait.

Ugyanakkor reális esély van az olimpiai hajók számának bővítésére, de talán akkor az arra illetékeseknek ez irányba tenniük is illene. De nem így!!!
#31. Szerző: Jenő - 2008.07.04. 12:54
Ádám felhívásához csatlakozva, mármint hogy kalóz hajóba aki él és mozog, én az ifjúsági versenyzőket látnám szívesen nagyobb létszámban mint eddig. A hajóosztály az utóbbi években elhanyagolta saját utánpótlásának támogatását.
Felajánlom, hogy 07.20.-tól 25.-ig, Siófokon tartandó edzőtáborunkon, ingyenes szállás biztosításával szívesen látunk minden ifi kalózost.Versenytaktikai, szabályértelmezési megbeszéléseket,valamint pályaedzéseket tervezünk napi 6 órában.
Meggyőződésem,hogy a közös felkészülés minden résztvevő számára kölcsönös előnyt jelent, zökkenőmentes beilleszkedést a felnőtt mezőnybe.
Várom a jelentkezőket, a 06 20 327 3880 telefonszámon vagy e-mailban.
#31. Szerző: Ádám - 2008.07.04. 13:07 Előzmény: (#31.) Jenő
Amellett, hogy Jenőnek nagyon köszönjük a felajánlást, annyit tennék hozzá, hogy aki nem ismeri, ő Fluck Jenci és és bármikor rábíznám a gyermekeimet vagy unokáimat. Nagyon ajánlom, főleg a kis tavi versenyzőknek, hogy részt vegyenek egy előzetes gyakorláson. Ki tudja, még az ifi bajnokság létszáma is kijöhet...
#31. Szerző: Nóri - 2008.07.07. 12:10 Előzmény: (#31.) Ádám
Sziasztok,

elöször is: Jenci - szuper az ötlet, ha ifi lennék tuti mennék hozzátok, ha valakit érdekel küldjük öket!!!
másodszor: öszinte döbbenettel hallottam a flotta terveket és ahogy tudom támogatom, hogy igenis legyen továbbra is magyar bajnokság!!! eddig még épkézláb magyarázatot nem hallottam a kezdeményezésre, hiszen egy tuti: mi a szövetségnek pénzébe nem igen kerültünk eddig és ahogy Májó is írta: miért lenne több vitorlázó az olimpiai osztályokban emiatt??? Magyarországon mindenki tudja, hogy melyik osztály bajnoki címe mit ér (már ha ezt lehet így mondani) és a Kalóz Magyar Bajnokainak szégyenkezni még tuti sosem kellett... ami az osztály létszámát illeti, közelünkbe nem kerül senki... ami pedig a színvonalat (amellett, hogy mindenki másodállásban ül a kalózban és rengeteg idöt, pénzt, energiát öl öneröböl biztosított utazásba), azt hiszem nem kell bemutatni... talán még annyit érdemes elmondani Szabi eredményeinek felsorolása mellett, hogy anno a nöi bajnokságok is önmagukért beszéltek ami a kalózos lányok teljesítményét illette... nem kell a kalózt összehasonlítani lazerrel vagy finnel, nyilván stabilabb, könnyebben és kevesebb edzéssel is jól vitorlázható hajó, de ész és kitartás ugyanúgy kell hozzá mint bármelyik másik osztályhoz, nem beszélve az összetartásról, ami mindenféle korábbi - vízi - konfliktusok ellenére folyamatosan erösödik... szóval, hogy ismételjem az elöttem írtakat: legtöbben közülünk nem azért ülnek kalózban, mert nem szeretik/szeretnék a lazert vagy 470-et, hanem szimplán "öregek", családosok, dolgoznak és örülnek ha egy kis idejük van egyáltalán kishajóba ülni... a másik pedig, hogy pont a Fertön rengeteget tett Schneider Isi és pár másik lelkes vitorlázó azért, hogy ismét beinduljon a finn és lazer élet és a fiataloknak legyen eséjük másba mint kadettba vagy kalózba ülni OP után... aztán hogy kis tóról lehet e olimpikonunk késöbb, az meg már nem csak a helyi szövetségen, klubokon és a gyerekeken múlik...
HAJRÁ kalózosok és jó szelet, sok sikert mindenkinek az OB-ra!!!
Üdv,
Nóri (HUN-699)
« Vissza a témákhoz
  • SBGK Szabadalmi és Ügyvédi Irodák
  • FESTINA
  • VM Sails
  • UT-Expert
  • GlobeNet Zrt.
  • Jammertal Borbirtok
  • GanzHydro Kft.
  • Expert Társaságok Miskolc
  • fps webügynökség
  • microware Hungary Kft.
  • Fiktív Pub
  • Zappa Caffe
  • Fertő tavi Vitorlázó Egyesület
  • SAILING.HU
  • Plasticor
  • Caffe Burning
  • www.asevsc.hu
  • Acer webáruház
  • Hirschler Glas Kft.
  • Balatonfüredi Yacht Club
  • ISH Informatika Kft.