Kalóz 2015. EB 1-2. nap

szerző: Májó

Kalóz EB 1. nap

10 után elkezdett fújni a gmundeni északias szél 2-3 bft erősségben, így kivitte a rendezőség a mezőnyt.

A pálya taktikailag nagyban hasonlított a próbafutaméhoz. Az első cirkáló szakaszban az tudott eredményesen vitorlázni, aki középvonaltól minimálisan lee irányba helyezkedett a rajtvonalon. A rajtvonal legkésőbb 3 perccel a rajt előtt "megtelt" aki ez után keresett helyet az első sorban nem járhatott -kevés kivétellel - sikerrel.

Rajt után egyszerű volt a recept. Élesen és gyorsan kellett menni jobb csapáson a cirkáló bója irányába szélesedő szikláig, amely kis félsziget szerűen nyúlik be a tóba. Aki az első szikla "érintèsét" az elsők között teljessítette, a befutóig biztosított helye volt a tízben. Továbbiakban a szikla mellett kellett takkolni egészen a legnagyobb kiugrásig. Innen már layline volt, de.......a menetrend szerint érkező erősödések miatt 10-30 méterrel túl kellett kreuzolni, mert aki layline-on ment a bója felé, annak többnyire leálló széllel akadt dolga, míg pár méterrel magasabban rohant a mezőny.

Középről vagy jobb oldalról a középmezőnybe sem lehetett felérni!

Bójavételt követően élesen spinakkerezve ismét a sziklát kellett célozni, majd párhuzamosan a parttal hátszélben közelítette a mezőny az alsó kapukat.

A további szakaszokban a bevált recept mezőnytaktikával kiegészítve volt alkalmazható.

4 futam volt. 9, 6, 8 helyezéseink voltak az 1-3 futamokban. A 3. futam után bronzos helyen álltunk.

Aztán jött a 4. futam rossz rajttal és egy 43. hely, a nap végén 9. helyen szerepeltünk az eredménylistán.

A második legjobb magyar a Nyeste Gábor-Berki Győző egység, jelenleg a 19. helyen 17, 15, 33, 19).

23. Fluck-Szèkely-Gyökössy

30. Németh-Németh

46. Friedl-Schneider

48. Varjas-Kámán

50. Vass-Balázs

64. Pávics-Tombor

Az nap utolsó futamán 4. helyen futottak be Fluckék.

Kalóz EB 2. nap

Maradt továbbra is az északias szél 2-4 bft erősségben. A pálya alsó szakaszán jellemzően erősebb, a felső szakaszán gyengébb szél fogadta a mezőnyt. 4 futamot rendeztek.

1. futam

Minimálisan jobbra fordult a szél a pályatengelyhez képest, igy megjött a tisztán lee rajt. A mezőnyből ezt kevesen vették észre ( lee oldal alsó 50 méterén kb 5-en osztoztunk), ezért egy jó lee rajtot követően végig az elejében tudtunk vitorlázni, 5. helyen futottunk be.

Visszajöttünk összetettben a 3. helyre.

2-3 futam

Erősödött a szél. Rajtokból tömeghiány okán nem tudtunk jó sebességgel eljönni, és ez egyet jelentett a sűrű mezőnyben való vitorlázással. Jöttek a húszon helyek, pedig Fluckèktól és Szuszéktól is kaptunk segítsèget a pályán.

Változott a pálya karakterisztikája is, nem mindig jött be a szikla közepétől a kopp szikla takk, kezdett óvatosan jönni a víz felőli oldal is.

Friedl-Schneider páros a 3. futamban nagyot villantott egy ideig vezettek is, azonban a mezőnyből egyedüliként megfütyülték őket hatszélben. Ezzel együtt is 13. helyen érték be.

Fokozatosan javult a Fluck-Székely-Gyökössy páros teljesítménye is, 4 futamból kétszer mentek húszon belül, egyszer éppen húszon túl.

Szuszu is kezdett Tomival összecsiszolódni, volt húszon belüli helyezésük is, azonban valós tudásuk alapján többre lennének képesek.

4. Futam

Elfáradtunk. sajnos. Nem mentség, sőt......Hiába volt a tökéletes lee rajt, a jó tisztázás, a mezőny, és széltaktika odalett a fáradság oltárán.

Nap végén 12. helyen szerepeltünk a tabellán, Fluckék előrejöttek a 22. helyig, Nyestiék visszastek 30-ra.

Nem én mondom, rettentő nehéz körülmények voltak. Erős a mezőny, nagyok a keresztbeverések. A mezőny utolsó harmada ugyanolyan sebességre és élessègre képes, mint az első harmad, nehéz előre jutni, bár nem lehetetlen pl. egy elrontott rajt után.

A keresztbeverésekre két példát tudnék említeni. Az első tízben, szinte kivétel nélkül mindenkinek van 30 plusszos helye. Sőt, a svájci Stefan (élmezőny oszlopos tagja) az első futamban 51, másodikban 30 valamennyi, utolsó kettőben 1, 2 helyeket futott.

Három futam van hátra. Két jó futammal dobogós, pontszerzős helyre is fel lehetne jönni, mert minimális pontkülönbséggel vagyunk lemaradva. Realitása azoban annak van, hogy talán húszban tudunk maradni, a meteorológia ugyanis további szélerősödést jelez.

Utóbbi, jó esély lehet a Fluck, Varjas, Nyeste egységeknek. Fluckék húszon belülre is feljöhetnek, ha tartják a szerdai formát, Nyestéék is visszajöhetnek egy kis formajavulással húszon belülre, és Szuszéktól is várható egy nagy előrelépés.

Meglátjuk.

Hajrá MAGYAROK!

Májó

« Vissza az előző oldalra
  • SBGK Szabadalmi és Ügyvédi Irodák
  • FESTINA
  • VM Sails
  • UT-Expert
  • GlobeNet Zrt.
  • Jammertal Borbirtok
  • GanzHydro Kft.
  • Expert Társaságok Miskolc
  • fps webügynökség
  • microware Hungary Kft.
  • Fiktív Pub
  • Zappa Caffe
  • Fertő tavi Vitorlázó Egyesület
  • SAILING.HU
  • Plasticor
  • Caffe Burning
  • www.asevsc.hu
  • Acer webáruház
  • Hirschler Glas Kft.
  • Balatonfüredi Yacht Club
  • ISH Informatika Kft.