Májó beszámolója az EB-ről, ahogy Ő látta…
EB saját nézőpontból, szubjektívan

A barátaim, sporttársaim a BYC-ből egyszerűen csak NO WIND LIPNO-ként ismerik a helyet, ahol az idei évi Európa Bajnokságot rendezték meg. Nos ezúttal volt szél, így minden nap versenyeztünk, de…….. nem mindennapi körülmények közepette.

A környezet bemutatása azok részére akik nem jártak erre. A víztározó 738 méterre a tengerszintje fölött helyezkedik el. A tó körül fenyves és lombos erdők váltják egymást a hegyi lankákon. Klíma hűvös. Reggel 10 fok alatti, nappal 16 fok körüli hőmérséklettel. A tó vize a barna sörre emlékeztet (persze másra is..). A hajók lerakása csak combig, derékig a vízbe gázolva lehetséges. Lerakáshoz minimum 4-5 fő szükséges. A víz alatti talaj köves, sziklás! (nem összetévesztendő a kaviccsal!!!!) és helyenként süppedős. Az idő derült, fátyolfelhős, felhős volt. A parton melegítő alul, felül kabát, dzseki ajánlott (ide nem értve az északi tengerhez szokott egyéneket).

Verseny:

4 nap, min. 1, max 4 Bft. Jellemzően 2,3 Bft erősségű szélben vitorláztunk. A vízi körülmények leginkább egy velencei-tó méretű mályira emlékeztetett. Eleinte azt gondoltam, hogy nincs logikája a rendszernek, de később egyre jobban alkalmazkodtunk Péterrel a káoszhoz.

Általánosságban elmondható, hogy a magyar csapat tud(ott) több egységgel is stabilan húszon belül vitorlázni, sőt.. De lássuk mire emlékszem

Első futam:20222013

Ferke csapat a legjobb 17. hellyel. Nyesti-Győzi, Fluck-Szabolcs lekésik a futamot, mi szimplán beragadunk. Ferkéék és mi is végig 10 körül vitorlázunk, ám az utolsó cirkáló szakaszban egy német egység elvisz a rossz oldalra, így húszon kívül találjuk magunkat a célban. Ferkééknél is homokszem kerül a gépezetbe, de legalább húszon belül maradnak, ami kezdetnek egyáltalán nem rossz. Rémlik, hogy Misiék is nagyon belekezdtek az első három futamból kettőben (húszon belül mentek!!!) de sehol sem találom az eredményeket, így ezt a kiegészítést Isiékre bízom).

Második futam:

Lee rajttal eljövünk a mezőny előtt, kivitorlázunk vízre, fordulunk, lekeresztezzük a mezőnyt és vezetünk. Nagyon. Esetenként 100 méterrel is. És ez igaz az első körre, a másodikra, a harmadikra is (majdnem). A rövidített befutótól 50 méterre eláll a szél, és a másik oldalon a semmiből két hajó egy szellőn megelőz, és 5 méterre befut előttünk. Összeomlás. Ezt a helyet esküszöm a világ egyetlen taván sem tudtuk volna elveszíteni, de Lipno csak ilyen. A hajóban csönd.

Nyestiék is végig elöl. Második cirkálóban már mögöttünk fordulnak másodikként, és elhangzik Gabi szájából egy „jövünk Májó” felkiáltás. Micsoda 2. cirkáló!!! Bravúros. ASztán Gabiéknak nem jön ki a lépés „csak” 9. a végén. Viszont Benőék is elöl jönnek. Vas idegekkel meglovagolják azt a piszok csíkotm ami megfoszt minket a győzelemtől és behúzzák negyediknek! A tízben 3 magyar. No comment.

Harmadik futam:

A rajt nem jó, de felkúszunk a hatba. Még nem vagyok túl az előző futam kudarcán. Elnézek hátszélben egy szélerősödést, és a másik oldalon elmegy 20 hajó. Ferkéék legalább bírják idegekkel. Most ők mentik meg a magyarok becsületét. Egy remek 8. hellyel zárják a napot! Bravúros nap Ferkééktől, 3 jó futam után ők vezetik a magyar csapatot. Nyestiék 16., Benőék 22. a harmadik futamban. Nyestiék ismét húszon belül ismét.

Második nap 4. futam.

Ismét beragadunk a rajtnál. Kezd unalmas lenni. Ádámék viszont kitűnően rajtolnak, jury szerint nem (BFD), de kit érdekel, mert remek vitorlázással 6-on belül végeznek!!! Óriási!! A legidősebb haton belül tud menni egy EB-n. Nem akármi. Bencéék 12!, Ferkéék 13!, mi 18. Nyestiék DSQ. Pedig ismét jól mentek ők is.

5. futam

Rajtnál ismét beragadunk. Most untam meg. Azért nem esünk össze, asszem innen kezdünk nagyon összeszorított szájjal versenyezni. Nagyon koncentráltak vagyunk és csak jövünk. jövünk, jövünk. Végére 6. Ferkéék bravúrosan kezdenek, vezetnek is, de lassan csúsznak hátra. Végére 8. Csak? Kívülről nézve gyönyörű a 8., de Ferkéék ennek most nem örülnek. Bence 17, Ádám 25, Nyestiék talán 14, de törpapaszerintkézzelelütöttékapályajeletésBFDaminemkiejthető. TRAGÉDIA!!!A magyar csapat egységesen felháborodva. Próbálkozunk még egy óvás újratárgyalással is, de nem vezet eredményre. Nyeste-Berki kiütve az EB-ről. Életük legjobbja egy simán húszon belüli könnyedén kinézett.

Harmadik nap 6. futam

Mi 13, Ferke 17, Benő, Ádám 24, 29. a második cirkálót túl okoskodtam. Pedig megvolt a recept. Bár minden jel arra mutatott, hogy lee rajt az ideális, Koléval kitaláltunk valami újat.. Motorosnál rajt, kifordul, húz a part mellett. Első erősödésnél igazít 30-50 métert, majd kihúz a stégig, vagy picit tovább, jelvonalban fordul, és a fenti végig erősödő szélben futtat az első cirkáló végéig. + rulett rajt (lendületből átrohanva a mezőnyön). Hirtelen újra ott voltunk a legelejében. Hiba volt a második cirkálóban Bredt-el együtt középen szélre igazgatva feljönni, de a 3. körben már ismét húztuk a tutit. Fekéék viszont 9!!! Ők jobban megcsinálták és újból tízen belül tudtak menni. Kalapot le gondoltuk, meg azt is, hogy én mennyire hülye vagyok, ha tudom a tutit miért nem csinálom következetesen.

7. futam

A 6-ik futamban leírt receptet alkalmaztuk, a vége 6. Ádám 7. A második futama 10-en belül. Ferke 17.

8. futam

A bevált receptet alkalmaztuk. Mi 4, Ádám 7!!! Ez most már óriási, harmadik futam 10-en belül, jöhetnek a fiatalok kézcsókra. Nyesti újratölt 16, Benő is asszem tizen…ok. Ferke ejtő.

Ez a 4. dia, javaslom az elsőtől kezdeni. Kérem a versenyzőtársaimat, hogy homályos emlékezéseimet egészítsék ki, mert szerintem sok mindent kihagytam.

Utolsó nap 9. futam

Úgy tűnik minden olyan, mint tegnap, de nem. Fel lehet érni balról. Petivel és az EB 2-al legalul rajtolunk (nem rulett, csak tiszta rajt, hely van bőven, mert a mezőny zöme a motorosnál nosztalgiázik), kopp balra, majd fordul. Többiek a tegnap rutinjából jobboldalon próbálkoznak zömmel. Nagyon, nagyon elöl fordulunk az első körben, 2,3? Második cirkáló ravasz, lehet jönni a partról is. Hatalmas kavarodás elől, sűrűsödik a mezőny. Vége 9 nem vagyunk elégedetlenek, de álltunk menetközben jobban is. Nehéz. Ádám 13, Ferke 15, Benő 18. Most már megszokott, hogy tíz körül sok a HUN. Már a németek sem veszik zokon. Persze az elején aztán volt magyarozás bőven. Sokat kiabáltak a németek, hogy „szabálytalan mindenki aki előttük van” , legalábbis a mondanivalójuknak ez volt a lényege. Jókat vigyorogtunk Petivel.

Utolsó futam. Rajt lee. Eddigre viszont a mezőny is így gondolkodik zömében. EB 2. befordul alánk, nem tudunk megindulni, ő zászlót érint és már csinálja is a büntetőt (360). Mi elegánsan vissza perdülünk, és balcsapáson megyünk a falig, ott fordul, és beáll a fal alá futtatva. Ennyire nyugodtak még sohasem voltunk, bár a feladás gondolata még csírájában sem jön elő. Elhangzik a menjünk, nyugi, sebesség. Nem kiabálunk!! Sem Péter, sem én. Akkor ez most komoly. Kifordul mindenki, kevesen bírják idegekkel. Megyünk, jó rajt esetén is a koppot húznánk. Ez most nem mortale takk, ezt akarjuk. És Péter a cirkáló végén csak egy dolgot hajtogat. „Ezt nem értem, hogy értünk fel”, de mindegy is. Az elejébe vagyunk. És jövünk. Hátszélben pánik a mezőnyben két körön át, nyit a közepe a frissüléssel balra, de mi egyedül maradunk vízen az elejéből. Péter látta, én látom jön, csak késik amire vágyunk. És lassan beleborzol a hajunkba. húz a lee szár, középen megáll a szél, és ez már az utolsó szakasz a rövid befutó előtt. Eb 2 feláll fölénk, hagyjuk, feladja a belső helyét a frissebb szél reményében. Aut 2 húz a part felé. Mi szélben perdülünk, tempóból fogjuk az osztrákot, jel hellyel Eb 2-t, és a vége 7. Gratulálunk egymásnak, elégedettek vagyunk. Parton jön Boti, hogy megvan-e a 6-on belüli hely. Mondom, hogy tuti nincs. Ő azonban látni akar a szemének. Rohan a kiíráshoz, megyek utána én is. 66 pontunk van 10 futam után. 7. helyre vagyunk kiírva. Nézem a hatodikat, 65 pont….. Nézek…..fut az út és könny szökik a szemembe. Alig, erősen akadozva bírom kinyögni Borinak. Majdnem láttak a fiúk átvenni a serleget. Megsimogatja a lábam és sokáig csöndben maradunk.

Hát ennyi.