Hétvégén májó volt Nekünk, hiszen otthon regattáztunk klasszikus mályi tavi szélviszonyok között, ezt követően 2 éjszakán át tartó összejövetel következett (legalábbis nekem). Ennek megfelelően elképzelhetőek pontatlanságok jegyzetemben. Aki tudja kérem igazítsa ki, illetve bővítsen rajta, hogy teljes legyen az összefoglaló.

Körülmények: 1-3 Bft erősségű és változó irányú szél, napos idő.

Első futam rajtját Sanyi szokott alapossággal lekéste, így ebben a futamban a jó rajt előnyeit kihasználva végig megőriztük vezető helyünket.

Második futam immáron Sanyiékkal kibővülve nagy izgalmakat hozott. Rajt előtti pillanatokban felerősödött a szél, emiatt nem tudtam luvban tartani a hajót. Sanyi kihasználta a kínálkozó alkalmat, és felettünk a jó oldalon elrajtolt. Ezt követően kapaszkodtunk de nem eléggé jól. Sanyi ügyesen kihasználta az elől vitorlázó helyzeti előnyét, így hiába húzogattam a sok színes kötelet, nem történt csoda. A nagy igyekezetben a plussz körre fordulva spinakkert szakítottunk felhúzáskor, ez nem tett jót a bőszeles sebességnek. A spi állapotát látva inkább a zsákba rejtettük, nehogy a kisebb vitorlázók szörnyet haljanak a látványtól. Cserébe Tibi majdnem utolért, a befutó cirkálóban már csak a hátunkat védtük, támadásról szó sem lehetett, hiszen nem volt nálunk távcsöves puska. Befutót követően ballont cseréltünk.

Harmadik futamban jól elcsíptük a rajtot. Szoros cirkáló szakasz után, izgalmas bőszél következett. Bója a lavorban, így ki a telep irányába, ki víz felé indult. Mi a telep felé tartottunk és ez volt a jó döntés. Kis előnyünket nagyobbra cseréltük, befutóig nem volt gond.

Negyedik futam matekja szerint, ha nyerünk, akkor miénk a háború. Ez így is nézett ki sokáig. Igaz előzményként annyit el kell mondani, hogy az előző futam befutóját követően megkíséreltük felhúzni a spít azzal a szándékkal, hogy csavarmentes állapotban visszaengedjük a zsákjába. Ez olyan jól sikerült, hogy a schottot áthúztuk a hajó alatt, így le is késtük volna a rajtot, ha nem fordul a szél kb. 30 fokot, minek a következtében utolsóból első rajtosok lettünk. Enyhe hangerővel jeleztem is a mezőny felé, hogy így kell ezt csinálni, és igazán megtanulhatnának már rajtolni. Kedvünk egyre jobb lett, ugyanis az első bójavételt követően is vezettünk, sőt a két bőszeles szakaszban tovább növeltük előnyünket, ami a rákövetkező cirkálóban is részben kitartott. És akkor jött az érzés, hogy ez már megvan. Persze ilyenkor rendszerint történik valami váratlan. És lám….cirkálóban Sanyiék ugyan sokat jöttek, de kényelmes előnnyel fordultunk a hátszélre. Spít ezúttal szűz állapotban felhúztuk, és nem rohanva, de haladtunk a bója irányába. Szél viszont elfogyott körülöttünk, Sanyi 1,5 Bft-al erősebb lökéssel érkezett, utolért, megelőzött, mi még mindig álltunk szél nélkül, tőlük magasságban 2 méterre. Ezzel ez a futam el is dőlt.

5 futam. Aki győz kettőnk közül, az nyer. Ezúttal tökéletes rajtunk volt. A szél rajt után a Vitorlás felől frissült. Szélfordulóval borítottunk bal csapásra és élesen mentünk a bója felé, Pistával egy oldalon. Sanyiék a másik oldalt húzták tovább, hátha bejön alapon. Ezúttal nekünk állt a zászló, és végig összpontosítva a menetrend szerinti szelet kihasználva behúztuk Pisti előtt a futamot.

Nyesti ezúttal nem tudott indulni, mert a hajójához a verseny előtti nap délutánján jutott hozzá. Kole P. viszont nem tudom miért maradt távol, neki nem volt igazolása!

Végeredmény:

1. Dr Bödör G-Pelle G. 5hp.
2. Demjén S-Papp Á 7.
3 .Tóth I-Juhász A. 10.
4. Papp T-Górász A. 16.
5 .Mecser J-Molnár Z. 20.
6 .Lukács A- Béres A. 21.
7. Boros A-Boros R 22.
8 .Gonda A- Gonda G. 29.